Branding // Drukwerk //
Social media en online communicatie

Selected By Lot

Branding, drukwerk en social media voor Selected By Lot, een webshop met Originele cadeaus en geschenkpakketten.

Selected By Lot gelooft in een wereld waarin een glimlach het mooiste antwoord is op het geven van een cadeau. En dat is dan ook meteen hun missie. De look&feel van het merk is gezellig maar klassevol, met een knipoog naar de natuur en duurzaamheid.

Selected By Lot geeft haar klanten een totaalbeleving, en dat is ook het doel dat we met deze branding willen bereiken: tactiel drukwerk, pakkende socials en een verpakking die je doet glimlachen.

Drukwerk speelt een centrale rol in de branding van Selected By Lot. 
We kozen één specifieke papiersoort die gebruikt zal worden voor al het drukwerk. Op deze manier creëer je niet alleen consistentie binnen je offline communicatie, je vertelt ook een verhaal:

Het drukwerk wordt geprint op een katoenhoudend tactiel papier:
〰️ Een duurzame keuze omdat het gemaakt is van 100% katoenvezels
〰️ Het papier heeft een opdikkende en ruwere textuur dat helemaal past binnen de cosy look&feel van Selected By Lot.

 

De huisstijl wordt doorgetrokken tot in het kleinste detail: van de verpakking, tot bedankkaartje: stickers, labels, wenskaarten, balpennen, …

Daarnaast kozen we voor een crossmediale aanpak met zowel on-als offline communicatie tools. Naast de verpakking en het drukwerk, creëerde Vitrin templates voor de online communicatie van Selected By lot:

  • Social media visuals
  • Online adds
  • Vormgeving van de maandelijkse nieuwsbrief
  • E-mail signatrue